top of page

על ילדים ומסכים- איך הילדים יכולים להיתרם ממדיה דיגיטלית בצורה בטוחה.

בעידן הדיגיטלי של היום הילדים חשופים יותר ויותר למגוון המכשירים הדיגיטליים בסביבתם . בשנים האחרונות בעבודתי אני נתקלת בהרבה ילדים שחווים פחדים מגוונים על רקע של חשיפה לתכנים אלימים ומאיימים כבר בגילאי הגן, ואני רוצה להקדיש את הפוסט הזה כדי להזכיר, ואולי לחדש כדי שנהיה יותר ערניים ומצוידים בכלים טובים יותר למנוע מצבים כאלו בעתיד.

אז איך? כמה ולמה להשתמש במדיה דיגיטלית?

עד גיל שנתיים רצוי לא לחשוף ילדים למדיה דיגיטלית בכלל, מאחר וזה אינו גיל שניידים יכולים לתרום ללמידה של הילד ועלול לבוא על חשבון אינטראקציה וקשר עם מבוגר משמעותי שזה הדבר הכי קריטי בגיל זה.

בגיל הרך (עד גיל 7) בעיקר, חשוב להקפיד שהשימוש בטאבלטים או ניידים, לא יעלה על שעה ביום!! אלו גילאים בהם הילדים חייבים להשקיע ולשכלל את המיומנויות החברתיות שלהם, את ההתנסויות והתמודדויות בהרכבות, יצירות, משחקי דימיון, משחקי קופסא ולמידה ושעות בילוי מחוץ לבית.

חשוב להשגיח כל הזמן על התכנים והאפליקציות אליהם הילדים נכנסים ומורידים, בעיקר נתקלתי בסרטוני יו-טיוב מתחלפים שהילדים נכנסו אליהם ממש במקרה, אם ידוע לנו שהילדים משוטטים בתכנים מתחלפים שכאלו חשוב מאוד שתהיה השגחה ותיווך של מבוגר שיכול להסביר דברים שאינם מבינים ועלול להיות מאיים עבורם-לפעמים זה גם סרטונים מצוירים שפחות יכולים להבין, סרטוני טבע שעלולים להראות קטעים פחות נעימים וכדומה.

לאיזה מטרה כדאי להשתמש במדיה דיגיטלית?

זו דרך טובה לעודד ילדים (מגיל 4 ) להתאמן באוריינות שכוללת הכרת אותיות ומילים וצלילים, משחקי למידה שונים לגיל, השימוש בניידים הוא מושך ואם כבר רצוי להשתמש בו ללמידה. ישנם ילדים שמתקשים לשתף פעולה סביב למידה בגן ויעשו זאת דרך משחק בנייד בשמחה וזו דרך להעביר ידע שימושי שיקדם אותם. על מנת שזה יהיה אפקטיבי כמובן גם לשם כך- צריך תיווך של מבוגר.

אז איך אפשר בכל זאת לאפשר שימוש במדיה דיגיטלית בצורה בטוחה ?

ישנן תוכנות סינון שנועדו במיוחד על מנת להגן על הילדים, ולסייע להורים בהגבלת שעות שימוש, הגבלת וחסימת תכנים, מעקב על תוכנות או פעילות גלישה של הילד, נעילת אפליקציות ועוד הרבה.

ניתן למצוא את כל המידע והקישורים לכל הגרסאות בכתובת המצורפת .https://www.isoc.org.il/…/guidance-for-par…/filter-softwares

והעיקר שיהיה שימוש בטוח !!

שלחו לי הודעה בכל פעם שרוית מפרסמת מאמר עם מידע חשוב לגידול ילדים מאושרים

מאמרים נוספים רלוונטים
bottom of page