top of page

טיפול רגשי לילדים בסיוע בעלי חיים והדרכת הורים

טיפול רגשי לילדים בעזרת בעלי חיים עוזר לילדך להתמודד עם קשיים התנהגותיים, חברתיים והתפתחותיים על רקע רגשי, בשיטה ייחודית ואפקטיבית המותאמת במיוחד לילדים.

מהו הטיפול הרגשי בילדים?

לכולנו יש בעיות רגשיות מעת לעת. אך לעיתים נוצרת פגיעה בהתנהלות היומיומית ובתפקוד, באופן רציני וחמור יותר. יש מגוון של סיבות לקשיים רגשיים, שלרוב מתחילות בשנים הראשונות של הילד. בעזרת הטיפול הרגשי לילדים עם בעלי חיים אפשר לזהות את הגורמים הרגשיים מאחורי ההתנהגויות הנראות לעין ובכך לאפשר טיפול אפקטיבי וממוקד בבעיה. 

טיפול במגוון קשיים על רקע רגשי

תסכול מהפסד

תחושת בדידות

התקפי זעם וכעס

פחדים וחרדות

תלותיות יתר וחוסר עצמאות

קשיי שינה בגיל הרך

קושי בפירוש סיטואציות חברתיות

קשיי ויסות תחושתי

ויסות התנהגות

קושי לחלוק

התמודדות עם שינויים

תחושת מסוגלות נמוכה

בטחון עצמי נמוך ואי שקט

קשיים חברתיים של ילדים 

שיטה ייעודית לילדים - בעלי החיים הם מראה לנפשו של הילד

לעומתנו המבוגרים, ילדים מתקשים לבטא בטיפול קונבנציונאלי את אשר עובר עליהם. המגוון הרב של בעלי-חיים בטיפול, מהווים עבור הילד כלי השלכתי וגורם מתווך, על מנת להעלות קשיים במישור הרגשי, התפקודי ו/או הקוגניטיבי, וכן לעבד אותם. כך ניתן לאבחן את הבעיה הרגשית מאחורי הסימפטומים אשר הוא מבטא. שיטת האבחון היא אשר מובילה למפנה במהלך הטיפול ומסייעת לטיפול אפקטיבי וקצר מועד.

 

 

סוגי הטיפול

זהו טיפול אישי של אחד על אחד מטפל - ילד. מיועד למקרים בהם נחוצה חניכה אישית וממוקדת.

טיפול פרטני

טיפול במסגרת של קבוצה המונה עד 6 ילדים. מאפשר את היתרונות בכוחה של קבוצה. 

טיפול קבוצתי

טיפול המשלב את הנוכחות של ההורה והילד. הטיפול מקנה כלים להורה להתמודד עם הקשיים של הילד במקביל לטיפול בקשיי הילד.

טיפול הורה ילד

הורים משתפים 

בכל שנה רוית מטפלת בעשרות ילדים. לפניכם מוצגות כמה מכתבים בהם הורים משתפים על נסיונם וכיצד השפיע הטיפול על ילדם.

 סיגלית פ' , אמא של ע' בת 5.5, אשדוד.

 

"פנינו לטיפול בהמלצת הגננת לאחר שבתנו בת ה-5.5 נאלצה להשאר שנה נוספת בגן. הגננת אמרה לנו שהיא בעלת השגים נמוכים לגילה ויכולות לא תואמות גיל, ומדי פעם נוטה להתקפי בכי שמתקשה להרגע בהם. אחרי 3 חודשים ראינו בבית ילדה יותר רגועה ובוגרת, מצליחה לבטא את הרצונות שלה בצורה יותר ברורה, התקפי הבכי בגן נעלמו ובבית כמעט ולא היו כבר. גם אם היא בוכה, כבר יודעת לעצור את עצמה או להעזר בנו על מנת להרגע. רוית הייתה מאוד קשובה לצרכים של בתי,והעלתה ישר את הבעיה על פני השטח ואני מרגישה שיפור רציני. אהבתי בטיפול שהוא אישי וזה אחד על אחד, ויש הרבה אפשרויות לענות על הצרכים של הילד, גם דרך הטיפול בחיות וגם אפשרות להבעה ביצירה למשל, מה שבתי אוהבת ובחרה לעשות בטיפול. כבר המלצתי למס' הורים ואני חייבת לומר שרבים לא מכירים טיפול מסוג זה. אני חושבת שהטיפול תרם מאוד לבתי , היא נהנית בו מאוד ומצפה מאוד למפגשים שזה דבר חשוב מאוד בעיני". 

אושרית צ. אמא של טל בן ה-7, רחובות

 

"טל עלה השנה לכיתה א', והרגשתי שמאוד קשה לו להשתלב חברתית בכיתה. הוא היה חוזר הביתה ומספר שאין לו חברים ושלא רוצים לשחק איתו, חושב שצוחקים עליו ובכלל יש תחושה של אי שקט ושמשהו מטריד אותו. אחרי בירור עם המורה, הבנו שטל מתקשה לפרש סיטואציות חברתיות בצורה נכונה, וגם כשילדים כן רוצים להיות איתו תמיד יש לו תחושה שהוא לבד. החלטתי לשלב אותו בטיפול הקבוצתי בתקווה שיעזור לו להרגיש יותר טוב במצבים חברתיים, ובכמה מפגשים ממש יכלנו לראות איך הילד חוזר רגוע יותר הביתה, מספר חוויות מהטיפול ועל החברים בקבוצה שאמרו עליו דברים טובים, שהוא עוזר לחברים, אני מרגישה שהביטחון העצמי שלו התחזק והוא יותר בטוח בעצמו, יותר רגוע בבית ובמעקב משותף שלי ושל רוית עם בית-הספר, גם המורה עדכנה שטל מעורב יותר חברתית, שהוא הפסיק עם תחושת ה"מסכנות" שהייתה לו ומאוד רוצה לעזור בכיתה, הוא התחיל ליזום בהפסקות משחק עם חברים ולהזמין אותם לביתנו. רוית ליוותה אותנו והסבירה לנו איך לתמוך בו גם בבית, איך לדבר איתו, זה ממש עזר לנו וחיזק גם את הביטחון שלנו להתמודד עם הקשיים ואיך לעזור לו ביומיום. אני ממש רואה את השיפור, וכיף לי לראות אותו מאושר ומחכה בחוסר סבלנות כבר למפגשים."

מאמרים של רוית מתפרסמים באתרים המובילים להורות
bottom of page