top of page

לסייע לילדים לקיים אינטראקציה חברתית טובה יותר עם חבריהם.

מגיל 4 ואילך, הילדים בשלים יותר לקיים אינטראקציות חברתיות טובות ואיכותיות יותר עם בני גילם. ולכן אלו שנים קריטיות במסגרת הגן ובבית לאימון, חיזוק ושיפור המיומנויות שיסייעו להם להרגיש בטוחים בעצמם בסביבה החברתית שלהם.

אז מהם המיומנויות שמאפשרות לילד לקיים אינטראקציה חברתית ?

לדעת ליזום קשר

לדעת להתמיד ב"קשב משותף"

להיות מודע לרגשות ולכוונתו של האחר שמולי.

תפקידים משלימים-פעם להתעקש ופעם לוותר, למשל.

להכיר את כללי המשחק המוסכמים

לעמד בתסכולים ולווסת רגשות

לפתור קונפליקטים

איך נוכל לקדם מיומנויות אלו במסגרת הבית ?

  • אתם מוזמנים לתמוך ולעודד את הילדים על ידי הדגמה שלכם ביצירת קשר עם אחרים, קבלה והכנסת אורחים, ומאידך לתת לילדים להתנסות בחיוג והזמנת חבר בטלפון, לבחור חבר מרשימת ילדי הגן שאותו יבחר להזמין או ללכת לבקר .

  • לנהל שיחה עם הילדים שכוללת קשר עין לאורך כל השיחה, להבין את רגשותיהם, לדבר על רגשות וחוויות, ולשתף משלכם.

  • במשחק משותף תאמנו את ילדיכם בתפקידים משלימים-פעם להפסיד ופעם לנצח, לוותר ולהתעקש על דברים שחשובים או פחות.

  • עזרו להם על ידי הצעת פתרונות לקונפליקטים בבית- להזמין להציע פתרון חלופי, ולהציע כמה פתרונות שיבחר מתוכם. ילדים צעירים לרוב זקוקים לעזרתו של מבוגר- מחנך כדי להפיק מקונפליקטים את הלמידה שהם מזמנים: וויסות הרגשות, הבנת האחר, מציאת פתרון הולם.

  • ויסות רגשות- נסו להיזכר במצב בו הייתם נסערים מאוד. איך הרגשתם?איך התנהגתם?מה עזר לכם להירגע?. אלו שאלות שיכולות לעתים לעזור להבין את המצב הרגשי בו הילד נמצא, ומכאן ניתן לתת כלים להתגבר על רגשות שליליים-ללכת למקום אחר להירגע, לשתות כוס מים, להחליף פעילות, לנשום, לצאת לרוץ ולחזור. לאחר הסערה חשוב להקדיש שיח רגשי אמפתי על האירוע, "ראיתי שהיה לך קשה".., "זה באמת מתסכל שקורה משהו כזה", אלו ביטויים רגשיים שנותנים לגיטימציה לרגשות של הילד בלבד (לא להתנהגות). זה מלמד את הילדים פעולות של הבנת האחר, התחשבות, הזדהות, יכולת לעזור ולנחם את האחר, והכי חשוב- להיות אמפטי .


null

שלחו לי הודעה בכל פעם שרוית מפרסמת מאמר עם מידע חשוב לגידול ילדים מאושרים

מאמרים נוספים רלוונטים
bottom of page