top of page

כשהילד "מיילל" במקום לדבר, איך נוכל לעזור לו?

כשילדינו כבר בני 4 ומעלה, הרבה יותר קשה לנו כהורים להבין מדוע למרות שהם כבר יודעים לבטא את עצמם כל כך יפה, עדיין ישנם רגעים שהם בוחרים לילל את הדברים ולבכות במקום פשוט לבקש..

מתי הילדים עלולים "ליילל" במקום לדבר: 1. שהם רוצים להסב את תשומת ליבנו. 2.מצבים בהם חשים עייפות או רעב. 3. כשהם מאוד רוצים משהו ונוצר דחף של רגשות שמתפרץ. 4. בתקופות בהם חשים קושי רגשי-סביב שינוי בשגרת הבית, מתח, תקופת מעברים, אח שדורש יותר תשומת לב, וכדומה.

אז הנה כמה דברים שכדאי לעשות כדי לסייע לילד:

1. להגיב- לעצור את הילד ולומר שאינם יכולים להבין מה שאומר, ולומר לו שכאשר הוא מדבר בקול הרגיל שלו אתם תוכלו להבין אותו ולעזור לו. 2.לשאול את הילד אם הוא רעב, עייף , לנסות לעזור לו לתת מילים לפרץ הרגשות. 3. לפרגן- כשהילד מבקש משהו בצורה רגועה, חשוב לפרגן ולומר כמה היה נעים שביקש ככה, ככה אפשר להבין אותך ולעזור. זה יעזור לילד להבין שיש הפרדה בדרך בה בוחר לומר את הדברים ומצליח לעשות זאת בצורה נעימה. 4. בילוי יחד- אם "היללות" מגיעות בתקופות בהם יש הרבה שינויים או מעברים, רצוי להרבות בזמן משותף עם הילד, למשל בקריאת ספרים, במשחקים, ומה שהילד בוחר ואוהב. זה בהחלט יכול להקל על התנהגותו.

בהצלחה!! רוית גולן-מטפלת רגשית ומדריכת הורים.

שלחו לי הודעה בכל פעם שרוית מפרסמת מאמר עם מידע חשוב לגידול ילדים מאושרים

מאמרים נוספים רלוונטים
bottom of page