איך לעודד את הילדים לסיים מטלות

 

 

הכנת שיעורי בית עם הילדים זה אחד האתגרים שמצטרפים לחיינו עם תחילתו של גיל בית-הספר גם במוסדות החינוך הפורמליים וגם בחינוך הביתי. 

 

אז איך נתמודד עם האתגר בדרך הכי טובה ?

 

תחושת מסוגלות אצל ילדים מתפתחת כשאנחנו מצפים מהילד שיבצע מטלות שמתאימות לגילו גם כשקשה לו, שיעשה אותן כמו שצריך, שיסיים את המטלה גם בגילאים מוקדמים יותר 5-3 כשנדרשים להתלבש לבד, ובגילאי בית ספר כשצריך להכין שיעורי בית . הציפיות הללו מהילדים הן חיוביות ובונות את הביטחון אצל הילד שאנחנו מאמינים בו שיכול ומסוגל לגילו. 

 

אז איך עושים זאת בצורה הטובה ביותר: 

 

1. לעודד- העידוד הוא על הדרך, על הרצון לשתף פעולה, וצריכה לחזק את האמונה בילד לצד היכולת שלכם לראות את

    התסכול. "אני יודעת שזה מעייף אבל אתה מסוגל, מאמץ אחרון ומסיימים". 

2. חלוקת מטלה אחת למטלות קטנות- להעתיק משפט אחד, לענות על שאלה אחת או שתיים ולעשות הפסקה ולחזור אחר

    כך. 

3. יצירתיות בלמידה- לחפש אותיות ומילים בספרים אהובים, על ידי משחקים חינוכיים, או חיפוש של דברים מחוץ לבית או       בטבע שיעזרו להמחיש את הדברים. 

4.ביקורת בונה- לא למחוק או לתקן את השיעורים אלא תמיד לחזק ולומר "רעיון יפה בוא נחשוב על עוד רעיונות, בוא נוסיף     אותם". המטרה שלנו להימנע ממאבקים ולשמור על קשר חם עם הילדים.

5. החליטו על זמן קבוע- מצאו זמן בסדר היום, שעה קבועה להכנת השיעורים שהילד כבר יודע שזה חלק משגרת היום, וכך

    ידע לתכנן יותר טוב את הזמן שנותר לפעילויות אחרות. וגם אנחנו ההורים צריכים להיות פנויים לכך, רגועים 

    ובלי לחץ להתפנות לשאר המטלות שממתינות לנו. 

6. מקום קבוע- החליטו יחד על מקום קבוע בבית להכנת השיעורים, אם יש צורך שזה יהיה בחדר ולא בסלון כדי להפחית

    בגירויים בסביבת הבית ולעזור להתרכז.

7. ערנות לליקויי למידה- לצד העידוד חשוב לשים לב שהקושי של הילד מול המטלות לא נובע מליקויי למידה- קושי בראיית

    הטקסט, הבחנה וכתיבה של אותיות, עיבוד המידע וכן הלאה, הדורשים אבחון של ליקוי למידה אצל 

    מאבחנים ובהמשך לכך לקבל המלצות לאסטרטגיות למידה המותאמות לילד.

 

   בהצלחה !!

Tags:

Please reload

Please reload

מאמרים נוספים רלוונטים